0

09 november 2012

In het september/oktober nummer van MEMOrie, het informatieblad van de Nederlandse Vereniging van Reincarnatietherapeuten, schreef Marianne Zwaneveld  het volgende over Brieven van mijn Ziel I:

De auteur (1964) beschrijft hoe zij van een keihard werkende bedrijfskundige en ICT-manager de omslag heeft gemaakt naar het healerschap. Ze kreeg het niet cadeau, maar ook uit dit levensverhaal blijkt dat een ziekte (in dit geval Pfeiffer en chronische vermoeidheid) kan aanzetten tot de zoektocht naar de oorsprong ervan waarna men zijn leven volledig anders inricht. Haar tocht leidt haar langs de Schotse spirituele leefgemeenschap in Findhorn, auralezers, gesprekken met gidsen, healers en een 4-jarige studie healing bij Barbara Brennan in de VS. Haar persoonlijke leven verandert mee: een echtscheiding, nieuwe partner, verhuizingen, oprichting van Soulstation (bureau voor persoonlijke ontwikkeling), een miskraam etc. Aan het eind van dit deel 1 van 3 zijn we in 1999 beland.

Dit boek is geweldig goed geschreven, leest haast als een roman en zal uiterst herkenbaar zijn voor ‘mensen als u en ik’, therapeuten die op de een of andere manier door eenzelfde proces zijn gegaan. Een van de voor ons aardige details is dat de schrijfster kond doet van een vorig levensessie en een sjamanistische trancereis bij Tineke Noordegraaf: die sessie beschrijft ze vrij uitgebreid. Ik ben benieuwd of ze in deel 2 opnieuw de rit naar Tineke gaat maken, want dat lijkt wel nodig. Bevat een uitgebreide verklarende woordenlijst en een literatuuropgave.